You are not logged in.

1

Tuesday, March 31st 2015, 1:10am

[PMB] Casus - Aerell - PVE -Kırık Zincirler



Merhaba!

Ben; Aerell

Birliğim; Dolunay

Birlikteki rolüm; Gazi



Bu başlıkta oyuna yeni başlayanlara, reen olarak casusu seçenlere casus olmaya karar verenlere ya da yetenek-gelişim dağılımında sorun yaşayan casuslara yardımcı olacak bir rehber hazırlamaya çalıştım.Tarifimden de anlayacağınız üzere pve dd/dps build üzerinde duracağım ki hem seviye atlarken hem en yüksek seviyeye gelindiğinde astral gibi etkinlikler de faydalı olabilsin. Bunlarla beraber savaşlarda supporter dd/dps olarak da birliğinize ya da takımınıza yardımcı olabileceksiniz. Rehberi hazırlarken ücretsiz edinebileceğiniz yetenek ve gelişim puanlarını göz önünde bulundurdum; yani sıfırdan başlarsanız biraz tempo ile en geç 3-4 ayda elde edebileceğiniz şekilde (başarı işaretiyle, ululuk ve bu yamayla birlikte kolaylıkla bitirilebilen zindanlardan).



Öncelikle sınıfımızı tanıyalım;


Casus bir önceki yamaya kadar kendini pek gösterememiş, yan özelliği bulunmayan, zırh değeri düşük bir karakterdi. Fakat önceki yamayla beraber kırık zincirlerde de zırh değerini destekleyen ek yeteneğimiz, bir tane şifa yeteneğimiz ve yüksek zararımız var. Enerji kullanırız; bu bize seri atak yapma şansı tanır, hızlıyızdır. İttifakta Kanya ve Bodur, İmparatorlukta Ork ve Zadagan ırkından bu sınıfaı açabiliyoruz; kırık zincirlerle beraber tanıdığımız 20. seviyeden sonra taraf seçebildiğimiz priden ırkıyla da casus oynayabiliyoruz. Her ırkın kendine özel bir yeteneği mevcut, nadir nesne dükkanından alabildiğimiz sırlar kitabıyla sınıfımıza ait tüm ırk yeteneklerini kullanabiliyoruz.

Silah olarak yay, tatar yayı, tek elli ve çifte silahları kullanabiliriz. Ben tatar yayı kullanıyorum çünkü zarar aralığı yaydan düşük bu da kritik olmayan zararları yükseltiyor. Yakında çifte silahlar en kullanışlısı, ben zararı yüksek olduğu için çifte kılıç kullanıyorum çünkü casus tanklar kıymık yeteneği dışında tamamen agresiflik düzeyleriyle hedefi üzerinde tutar.

Casus genelde 2 şekilde pve kasabiliyor; dd/dps ya da tank olarak. Bu rehberde en çok aranan dd/dps üzerinde duracağız(ne yazık ki yakın dövüş ile tam olarak dengelenmediği için mesafeli vuruşlar). Ama rehberimi faydalı bulanlar için bonus olarak tank yetenek düzenimi de paylaşacağım (fakat o düzeni tam olarak kullanabilmek için ek gelişim aşamaları edinmek gerekiyor).



Karakteristik dağılımı;





Coşku ve dayanıklılığımız opsiyonel değil, ekipmanımızın kalitesine göre otomatik olarak yükseleceklerdir. Diğer yandan casusta 7 temel ayarlanabilir karakteristik var; 3’ü saldırı, 3'ü savunma, 1’i özel;


Şans; her karakterde olduğu gibi bizimde özel karakteristiğimiz; diğer karakteristiklerimizin verimini ve yeteneklerimizin kritik şansını yükseltir.


Meleke; En önemli saldırı karakteristiğimiz, her puanı ile verdiğimiz zararı %1 arttırır.


Vahşet; En önemli 2. saldırı karakteriğimiz, rakibin kaybettiği her can puanı için verdiğimiz zararı arttırır.


Metanet; Önem sırasında 3. fakat tank casuslarda meleke kadar önemli saldırı karakteristiğimiz. dd/dps karakterlerde de; astral ve zindan bosslarında, teke tek mob ve oyuncularda çok işlevseldir. Aldığımız her zarar için enerji barının altında bulunan metanet barını doldurur, her yüzde vuruşlarımızı güçlendirir. Özellikle bitirici atış için çok önemlidir açıklaması aşağıda.


Casus için en dengeli saldırı karakteristik dağılımı
her 100 karakteristik puanı için
; %50 meleke, %30 vahşet, %20 metanettir.


Canlılık; Temel savunma karakteristiğimiz. Her puanı için sağlık puanımızı arttırır, diğer savunma karakteristiğimiz mukavemet ile
yakından ilgilidir.



Mukavemet; Yaralanma sıklığı aralığını arttırır. Ne kadar çok sağlık puanımız varsa alabileceğimiz zarar da o kadar yüksek olacaktır, yani özellikle tank casuslar için çok önemlidir.


İrade; Bu savunma karakterisriğimiz tank casus için önemlidir, ne kadar fazla olursa kontrol etkilerine bağışıklık süresi o kadar yüksek olacaktır, dd/dps casuslar için pek önemli değildir irade yerine canlılık daha faydalı olacaktır.


Savunma karakteristiği dağılımını dd/dps casuslarda
her 100 karakteristik puanı için;
%60-65 canlılık %40-35 mukavemet işlevseldir. Tank casuslarda her 100 karakteristik puanı için %45 canlılık %35 mukavemet ve %20
iradedir
.

This post has been edited 5 times, last edit by "aerell" (Apr 17th 2015, 6:23am) with the following reason: düzeltme


2

Tuesday, March 31st 2015, 1:14am

Yetenekler;
Ani ve Sezgisel atış; En sık kullandığımız temel yeteneğimiz, fiziksel zarar verir. Verdiği zarar dışında zararı yüksek, önemli yeteneklerimizden çifte ok yenilenme süresini %33 azaltır. Gelişim aşamasıyla destiklediğimizde zararımıza ek olarak acıtan noktalar etkisi ile süreli zarar verir.


Çifte ok; Sezgisel atışın aynı anda çifte vuruşu gibi düşünebiliriz, fiziksel zarar verir.


Test atışı; Neredeyse tüm mesafeli yeteneklerimizi güçlendiren, ve açıldığında kombinasyonuna alışıldığında en yüksek zarar verdiğimiz bitirici atış imkanına sahip olduğumuz yeteneğimiz. element fizik. Bu atışın üzerinde durmamız gerek; kombolarımızın ilk vuruşu budur, test atışının tekrarı, ani-sezgisel ve çifte ok yeteneklerinye 8 kademeye kadar birikebilen ‘görüş mesafesinde’ etkisi bırakır. Her etki başına yeteneklerimizi %3 güçlendirir. Etki 8’deyken kullanımı yüksek zarar vermemizi sağlar ve bağlantılı olarak;


Bitirici vuruş; Test atışı yeteneğinin bonusu, fiziksel zarar veren kıymetlimiz. Yalnız kullanımı diğer yeteneklerimizden farklı kombinasyonlar gerektirmekte çünkü hedefte görüş mesafesi etkisi yoksa kullanamıyoruz, kullanım sonrasında tüm gm etkisini sıfırlıyor. Her etki bu yeteneğin verdiği zararı + %70 arttırır. Kullanımı ise elimiz alışınca çok kolay; metanet değerimiz yükseldiğinde, savaşçı ve mühendislerin kullandığı hedef gösterme(2x) etkisi varken ve ya hedefin sağlığı %10 altındayken çok yüksek kritik zarar veriyor. Şöyle açıklayım;
(bitirici vuruş zararı%70 x 8 ) x metanet yüzdesi x rakibin sağlığına göre vahşet yüzdesi x şans = en yüksek zararımız :thumbup:

Ok yağmuru; 3 alan yeteneğimizin en geniş etki alanına sahip olanı, fiziksel zarar verir. Adı gibi seçilen alana ok yağdırır, zararı ortalama yetenekler kadar.

Şimşek oku ile atış; 10 m alandaki rakiplerin tümüne etki eden yüksek zararlı bir yeteneğimiz, elektrikle zarar verir. Kırık zincirlerle birlikte yenilenme süresi arttırıldı bu sebeple eskisi kadar sık kullanamıyoruz ama gelişimle destekleyip zararı arttırıp yenilenme süresini 7 sn ye kadar düşürebiliyoruz. Gelişim aşamasıyla sadağımız genişletip, kırık zincirlerle birlikte gelişim aşamasına gelen mühimmat ile ard arda yüksek atış oranına ulaşabiliyor.

Ateşli ok ile atış; Kıyıda köşede, sessiz ve derinden yüksek zarar verdiğimiz alaycı bir yeteneğimiz, ateşle zarar verir. Alaycı olarak tanımlamam süreli zarar vermesinden; kırık zincirlerle birlikte önceki yamada temas anında diğer yeteneklerimiz gibi verdiği zarar değişti ve zararı stabil hale geldi. Temas anıyla 3 saniyede bir verdiği zarar eşit olmakla birlikte enerji tüketmeyen 2 yeteneğimizden biri. Etki süresi 24 sn ye kadar yükselebiliyor. Gelişim aşamasıyla sadağımız genişletip, kırık zincirlerle birlikte gelişim aşamasına gelen mühimmat ile ard arda yüksek atış oranına ulaşabiliyor.

Uyuşturucu ok ile atış; Rakibin hareket hızını her etki başına %5 yavaşlatır, verilen her zarar bir etki siler. Enerji gerektirmemektedir.

Çelik bilyeler; 3. Kademede 12 metrelik alana bilye yayıyoruz, bu etkideki rakipler hareket ettiklerinde yere serilir. Gelişimle desteklediğimizde fiziksel, alan zarar verdiğimiz son yeteneğimiz. Özellikle astral adalardaki çoklu moblarda işlevseldir.

Kaçıcı; Bu yetenek her kademesi için ayrı birer savunma yeteneği kazanmamızı sağlar bunların 2si jocker etkisi varken kullanılabilir ve tüm etkiyi tüketir:
Sallanma; 5 sn için sallanma etkisi verir ve direk zararı engeller. Özellikle depar, ışınlanma kullanan rakiplere karşı işlevseldir, kullanım yerine göre farklı kombinasyonlarla değerlendirilebilir. Tank ve dd/dps casus için önemlidir.
Yelpaze savunması; Jocker etkisine bağlı olarak her kademesi için alınan zararı %6 azaltır. Tank casuslarda çok önemlidir.
Ok; Her kademesi için süreli zararı absorbe eder ve alınan direk zararı azaltır. Tank ve dd/dps casus için çok önemlidir; bence sallanmanın en işlevsel yeteneğidir.

This post has been edited 4 times, last edit by "aerell" (Apr 17th 2015, 6:29am)


3

Tuesday, March 31st 2015, 1:17am

Ağır antrenmanlar; Grup aurası, 3. Kademede 8sn de 12 enerji yahut %1 mana yeniler. Önemlidir!


Geri tepme-Parende; Bizi rakipten uzaklaştıran, zıplama esnasında rakibi kademesine göre yere seren kaçış-stun (kullanım yerine ve kombinasyonuna göre) yeteneğimiz. 2 kademe jocker etkisi verir.


Şifalı bitkiler; Kırık zincirler ile etkisi arttırılan şifa yeteneğimiz, artık %40 sağlık yeniliyor.


Firar; Gelişim aşaması ile desteklediğimizde depar etkisi veren, hareket hızımızı %80 arttırıp, yavaşlama-bağlama gibi kontrol
etkilerinden kurtaran sınıf yeteneğimiz.

Birlik – İlham (fervor); genellikle casusun gruplara yer bulmasını sağlayan, gelişim aşamasıyla açılan yetenek. Grup üyesi hedefin sağlığını %15 arttırır, ve 100 m alan içindeki her bir grup üyesi ek olarak etkiyi %15 daha arttırır.
Düellocu; Gelişim aşamasıyla açtığımız bir başka yeteneğimiz. Casusa tank özelliği verir, yakın dövüşte agresifliği %200 arttırır ve jocker birikimini 8’e çıkartır. Bu etki altında uzak yeteneklerimizin yenilenme süreleri 2 katına çıkar. Etki mevcutken kendimize ilham veremeyiz, yabanilik aurasını açamayız.


Ejder Gözyaşı gerektiren yeteneklerimiz;


Baskı; Ejder gözyaşımızın kalitesine göre 20 saniyeliğine hareket ve saldırı hızımızı arttırır, hareket halinde tüm yeteneklerimizi kullanabilmemizi sağlar. Her kademesi yenilenme süresini azaltır. 6 ejder gözyaşı tüketir.


Keskin Girdap; Yakın dövüş yeteneğimiz, kademesine göre 15 metrelik alandaki 5-7-8 rakibe sıçrayarak zarar verir, alınan zararı absorbe eder. Ben birinci kademede tavsiye ederim, özellikle depar gibi yetenek kullanan rakiplere karşı sallanma-keskingirdap-parende güzel bir kombinasyondur. Tank diziliminde hedefi sapan rakiplerde etkilidir. 4 ejder gözyaşı tüketir.

This post has been edited 15 times, last edit by "aerell" (Apr 17th 2015, 6:01am) with the following reason: düzeltme


4

Tuesday, March 31st 2015, 1:18am

Reenkarne seçimi;


Öncelikli olarak uzak dizilim desteği için karabüyücü öneririm, en azından ben öyle yaptığım için pişman olmadım;


Karabüyücüden korkular ve ölümün nefesi yeteneklerini alabiliyoruz, ölümün nefesi gölge ile ortalama zarar veren bir yetenek, korkular ise tek bir rakibi korkutan kontrol etkisi veriyor.


İkincil olarak yakın ve tank dizilim için savaşçı öneririm; depar yeteneği rakibi yere serme ve zarar için kullanışlıdır. Adrenalin patlaması yeteneği ise uzak-yakın farketmeksizin enerji sıkıntısı yaşıyorum diyen tüm casuslar için birebir.


bunun dışında dps arttırmak için mühendis ya da defansı güçlendirmek için şifacı reenlerde faydalı olacaktır nadir nesne dükkanından alabileceğimiz kıvılcım kabı bize ek enkarne açma imkanı tanır, şu an için ben 4 enkarneye sahibim dönüşümlü olarak yeteneklerini kullanıyorum.



This post has been edited 3 times, last edit by "aerell" (Apr 17th 2015, 5:10am) with the following reason: düzeltme


5

Tuesday, March 31st 2015, 4:39pm

Meslekler


Bence gelişen bir casus için dericilik ve silahçılık en iyi kombinasyondur. Hem seviye kasarken hem astrale başlarken diktiğimiz yüksek kalite ekipmanlar epey yardımcı oluyor. Nadir nesne dükkanı yardımıyla 3. Mesleği seçmek isteyen casuslar içinde simyacılık iksir yapımı için kullanışlı olacaktır. Ben derici-simya kastım, reenlerimdeki silahçıyla da eksiklerimi kapattım. Sıkıntı çekmeden kasabiliyorum.


Benim mesafeli saldırı PVE BUILD'im;





Rehberim burada bitiyor, umarım yeterince yardımcı olmuştur; unutmayın her sınıfta olduğu gibi casusta da yetenekleri öğrenmek; kişisel taktik, kombo ve tekniklerimizi geliştirmemiz demektir! Benim casusu sevme nedenim farklı farklı savaş tenkiği geliştirilebiliyor olması, sonuçta casus en fazla komboya sahip karakterlerden biri tek sıkıntısı zırh ve enerji yetmezliği. :D


Herkese iyi oyunlar :thumbsup:


Şuraya da rehberimi beğenenler için bir bonus TANK BUILD çizelim :thumbup:



This post has been edited 6 times, last edit by "aerell" (Apr 17th 2015, 6:06am)


6

Wednesday, April 1st 2015, 10:23am

:)

eline sağlık çok güzel olmuş:) :rolleyes:

7

Sunday, April 12th 2015, 2:19pm

Carnefice

Beginner

Posts: 37

Location: Adana

Occupation: I Quit

  • Send private message

güzel çalışma başgan hakkını alırsın inşallah :)

8

Sunday, April 12th 2015, 5:58pm

ultimatefc

Beginner

Posts: 27

Location: Turkey

  • Send private message

eline sağlık abi
Ultimatefc

9

Friday, April 17th 2015, 5:14am

teşekkür ederim eleştirilere göre güncelledim :D

Similar threads

Rate this thread